חמישה טיפים מפתיעים לצביעה לפי מספרים שאתם חייבים להכיר!

דרך מצוינת ליצור אומנות מופלאה

צביעה לפי מספרים היא תחביב מצוין לילדים, בני נוער ומבוגרים כאחד. לעומת טכניקת הצביעה הרגילה שכולנו מכירים מחוברות הציור עליהן גדלנו, הערכות המופלאות מהז'אנר מפנקות את הצובעים בקנבס איכותי עם שרטוט חלש שמסומן במספרים. כל מספר מסמל צבע ובמהלך התהליך, הצובעים נהנים לראות את הסקיצה החלשה לאט לאט תופסת צורה, צבע ועומק.

בין אם אתם מחפשים תחביב חדש ובין אם אתם נהנים מהצביעה עם הילדים האהובים שלכם כבר זמן מה – תמיד יש מה ללמוד ולשפר. בשביל לעזור לכם לשדרג את חווית הצביעה וחשוב לא פחות, את התוצר הסופי, ריכזנו עבורכם חמישה טיפים מפתיעים ושימושיים במיוחד שכנראה כדאי לכם להכיר. בהצלחה!

תתחילו בצביעה של האזורים הגדולים

מכירים את זה שאתם נמצאים מול דף ריק ופשוט לא יודעים איך להתחיל? במרבית המקרים, אין ממש תשובה, אבל האמת היא שכאן – דווקא יש. אם אתם רוצים להתחיל להנות מהצביעה וליצור את התוצר האומנותי הטוב ביותר, עדיף שתתחילו בצביעה של אזורים גדולים בקנבס, בצבעים הכהים שמוקצים להם. באופן כזה תוכלו להדגיש את האזורים הבהירים, שלרוב משמעותיים יותר למהות הציור בקלות יתרה.

חכו! חשוב לתת לצבע להתייבש

אז נכון, הפיתוי להמשיך בצביעה בתהליך רציף ללא הפסקות הוא ללא ספק משמעותי ובכל זאת – האמת היא שעדיף להמתין בין השימוש בצבעים השונים. מעבר מצבע אחד לאחר, ללא המתנה שהצבע יתייבש מעמידה את הציור שלכם בסכנה מפני הכתמות, ערבובים של צבעים ובמקרים חמורים – אפילו בהרס ממשי של הציור. הסבלנות משתלמת ולאחר המתנה תוכלו להמשיך בתהליך הצביעה מרוכזים יותר, מפוקסים, כאשר הקנבס כבר יבש ומחכה רק לכם.

אל תפחדו לטשטש את הגבולות

עכשיו כשהציור כבר מתחיל לקבל צורה, אתם כנראה מתחילים לשים לב שהגבולות הגיאומטרים שבעבר נראו בגווני שחור חלשים, כעת מתבטאים בקונטרסט כבד בין גווני הציור. מצד אחד, לשמור על הגבולות זה חשוב – אחרת הציור עשוי לאבד צורה. ומצד שני, בשביל להפוך את הציור למוחשי יותר ולתת לו נופח מעט יותר אמיתי – חשוב לא להיות נוקשים. תטשטשו את הגבולות, אל תפחדו לערבב קצת בין הצבעים והכי חשוב – תראו מה עובד הכי טוב בשבילכם.

תשקיעו במבחר מכחולים

האמת היא, שאין כזה דבר יותר מידי מכחולים. מכחולים בעובי שונה אלו דרך מצוינת לשמור על דיוק בפרטים הקטנים ומצד שני גם לאפשר צביעה גסה יותר וחלקה של מתחמים משמעותיים בציור כמו שמיים ואדמה. מכחולים הם מצרך לא מאוד יקר והדבר הנחמד בהן, זה שמדובר באביזר שיכול לשמש אתכם תקופת זמן ארוכה. השקעה במכחולים איכותיים לגמרי יכולה להשתלם!

אל תפחדו לטעות

ואולי הכי חשוב – תנו לעצמם להתנסות, ללמוד ולטעות. אף אחד לא אוהב לצאת מהקווים ולפעמים זה לא כיף להרגיש שהציור יכול היה להיצבע באופן מדויק ומקצועי יותר. ובכל זאת, ערכת הצביעה נועדה להעביר לכם את הזמן בכיף ולאפשר לכם להנות מזמנים נעימים ורגועים עם עצמכם או עם אנשים שאתם אוהבים. תטעו, תלמדו, תתקנו ולבסוף תשימו לב לאט לאט שאתם מתחילים להשתפר. בהצלחה מאיתנו בארטלי.

0